SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Fotbolls Club Gute
Fotboll
U17

Välkommen till FC Gute U19
 
Idrottsrabatten - HT 2025
2025-10-06 15:44

Hej på er i höstsolen,

Har fått några frågor kring om vi skall sälja Idrottsrabatten i höst och när de kommer isåfall. Svaret är JA och leverans av häften är planerad till nu på Torsdag den 9/10. Häftena delas ut i samband med träningen samma dag.

Alla spelare i laget kommer få 6 st häften att sälja denna omgång. Kan/vill ni sälja fler så hör av er till någon av oss i Föräldragruppen så löser vi det (iom att några i laget har svårare att sälja). Sedan sist vi sålde har priset justerats och häftena kostar nu 130 kr styck.

Så, sprid budskapet till dem som ni brukar sälja till - att köpa av OSS...och därmed stötta U19-laget. Pengarna vi tjänar går rakt i till vår lagkassa att bl.a. gå till mat på bortaresor & avslutningsfester/kick-offer mm.

Redovisning skall ske via swish till Louise Ringqvist på 070-204 99 08.

/Patrik

GGN 2025 - Bemanning
2025-10-02 16:26

Enduro-tävlingen Gotland Grand National (GGN) 2025 i Hejdeby närmar sig och A-U-lagen från FC Gute ställer upp med funktionärer mot en bra ersättning till Föreningen. Detta  för att täcka stora kostnader för resor, hotell mm för A+U-lagens alla bortaresor.

U19 har följande pass att bemanna (kallelser har gått ut till alla pass till killarna men vi behöver även hjälp av er föräldrar/släkt etc)

Uppdaterat 3/10 kl 15.30

Söndag 12/10 kl. 08.00-ca kl 16.00 – Uppbyggnad - 15 st pass (3 st pass kvar)
Fredag 24/10 kl. 04.45-14.30 – Parkering – 12 st pass (5 st pass kvar)
Fredag 24/10 kl. 14.00 - 19.00 – Parkering – 5 st pass (3 st pass kvar)
Lördag 25/10 kl. 04.45-11.00 – Parkering – 10 st pass (9 st pass kvar)

Vi vore tacksamma om ni så fort som möjligt kollar era kalendrar och hör av er om vilket eller vilka pass ni kan ställa upp på. Kommentera direkt i ett mail till louise.eric@hotmail.com alt sms till 070-204 99 08 med vilket pass ni önskar + namn och telefonnummer. 

Först till kvarn gäller och ALLA spelare/föräldrar måste ta minst 2-3 st pass! 

Tack på förhand och fortsatt trevlig dag!

Mvh / Föräldragruppen

Parkeringsvärdar på Tofta
2025-06-13 09:48

FC Gute har uppdrag att hjälpa till som parkeringsvärdar vid Tofta parkeringen även i sommar och U19 har följande tider att bemanna:

Fredag 18 juli 9.30-15.30 - 2 personer
Lördag 19 juli 9.30-15.30 - 4 personer
Söndag 20 juli 9.30-15.30 - 4 personer

Kallelse till arbetspassen kommer gå ut till alla killar i laget till varje pass ovan - så fyll på med svar snabbt vilket/vilka pass ni kan ta för att bemanna lagets tider. Självklart kan andra än spelare hjälpa med lagets uppdrag ex. föräldrar/släkt etc. När ett pass är fullt så meddelas det här.  

Arbetsuppgifter
Ta emot bilarna på parkeringen, styra bilarna vart de ska parkera så att många bilar får plats när det är högsäsong och plocka skräp vid behov.

Om det är några frågor/funderingar är det bara att ni hör av er till Patrik på patrik.bergkvist@svenskaspel.se eller mobil 070-696 02 29. 

Visbytravet - Städ & Entré
2025-05-06 10:00

U19 har i år uppdrag att hjälpa Visby Travet på städ- och travdagar under hela travsäsongen. Uppdraget delas med U17 och A-laget där vi hjälper till med städning och vid Holmsinfarten från april till november.

Laget har fått travschemat till och med juli men det kommer tilldelas fler arbetspass för återstående travsäsong. Kallelser skickas direkt till alla spelare i laget.

Förväntan är att alla hjälper till med minst ETT travpass under hela säsongen men kan bli fler vid behov.

Schema U19 (uppdaterad 6/5):

Fredag 13 juni, Städ  
17.00-18.00 - 4 personer

Söndag 15 juni, Holmsinfarten
11:00-13.30 - 1 person    
13.30-16.00 - 1 person

Måndag 21 juli, Städ
18.00-19.00 - 4 personer

Tisdag 22 juli, Holmsinfarten
16.00-18.30 - 1 person
18.30-21.00 - 1 person

Måndag 28 juli, Städ  
18.00-19.00 - 4 personer

Onsdag 30 juli, Holmsinfarten
15.00-18.30 - 1 person    
18.30-21.30 - 1 person


Arbetsuppgifter

Holmsinfarten, vid travdagar
Vid första passets start hämtar spelare/vuxen väst + lista vid stallbacksgrinden.

Städning, innan travdagar 
Städning mål- och ban domartorn samt toaletter    
Samling med spelare vid huvudläktarens baksida.    
Städledare från klubben

DG-Cup 2025 - Bemanning
2025-01-08 15:20

Uppdaterat 2025-01-13 10.30

Den årliga, roliga Futsal-turningen DG Cup 2025 genomförs detta år helgen 31/1-2/2.

Som vanligt så skall vårt lag/föräldrar bemanna upp i kiosker, sekretariat, som hallvärdar & domare.

Här nedan är pass/tider som vi skall fylla upp. Inte de "roligaste" tiderna, vi vet, men vi måste alla dra våra "strån till stacken" iom att det klirrar in fina pengar till Gutes kassa & alla lag/föräldrar måste hjälpa till under helgen.

Lördag 1/2, 00.00-05.00, Sävehallen
Kiosk (Isak & Zacke - FULLT)
Sekretariat (Gustav & Eskil - FULLT)
Hallvärd/Entré (Joel & Albin - FULLT)
Domare (Elliot, Eric & Leo - FULLT)

Lördag 1/2, 05.00-10.00, Sävehallen
Kiosk (Liam K - 1 st kvar)
Sekretariat (Johanna Vallin & Didrik - FULLT)
Hallvärd/Entré (2 st)
Domare: (3 st) 

Lördag 1/2, 20.30-00.30, Sävehallen
Kiosk (Ebbot & Tolu - FULLT)
Sekretariat (Mohad & Shayan - FULLT)
Hallvärd/Entré (Melwin & Ludvig - FULLT)
Domare (Oliver B, Edvin, Oliver J - FULLT)

Meddela vilka pass ni kan hjälpa till med i gästboken eller via sms till Patrik (070-6960229) innan 18 januari.

Finns obemannade pass efter 18 januari fylls passen upp med de som inte anmält tillgänglighet. Bemanningen skall vara klar senast den 19 januari.   

Spelade matcher
Lör 11/10 14:00
9 - 2  
Sön 5/10 12:00
2 - 7  
Lör 27/9 14:00
5 - 0  
Lör 27/9 11:30
0 - 3  
Sön 21/9 12:00
2 - 2  
Ons 17/9 17:00
6 - 3  
Kommande aktiviteter
Nyheter från föreningen
Stötta FC Gute genom
Annonsbild för gräsrotenAnnonsbild för gräsroten
Mobilbakgrunder
Följ ditt lag live på minfotboll
vi samarbetar med